Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2015

Στρες και μαθηματικά



Το άγχος που προκαλεί η επίλυση ενός μαθηματικού προβλήματος μπορεί να διεγείρει τον εγκέφαλο ακριβώς στο σημείο που τον διεγείρει ένα ερέθισμα που προκαλεί πόνο, σύμφωνα με δύο νέες επιστημονικές μελέτες που έκαναν ειδικοί από το Πανεπιστήμιο του Σικάγου.

Ετσι, οι επιστήμονες κατέληξαν για ποιον λόγο όταν πρόκειται να επιλύσει κάποιος μαθηματικές ασκήσεις εμφανίζει υπερένταση, στρες και τελικά πονοκέφαλο.

Χρησιμοποιώντας ειδικές τομογραφίες, οι ειδικοί κατάφεραν να καθορίσουν τις περιοχές του εγκεφάλου που ενεργοποιούνται όταν κάποιος έχει έντονο στρες επειδή πρόκειται να επιλύσει μία άσκηση μαθηματικών. Οι περιοχές αυτές είναι οι ίδιες με αυτές που ενεργοποιούν την απειλή για σωματική βία.

«Για όσους έχουν στρες με τα μαθηματικά, η αναμονή επίλυσης μιας άσκησης ενεργοποιεί τα ίδια κέντρα του εγκεφάλου που ενεργοποιούνται όταν προκαλείται σωματικός πόνος, όπως για παράδειγμα ένα κάψιμο στο χέρι», εξηγεί η Σιαν Μπέιλοκ, καθηγήτρια Ψυχολογίας και ειδική στο στρες που προκαλούν τα μαθηματικά, από το Πανεπιστήμιο του Σικάγο.

Στο πλαίσιο της έρευνας οι επιστήμονες μελέτησαν 14 ενηλίκους που φερόταν ότι έχουν άγχος των μαθηματικών, όπως φάνηκε μέσα από τις μαρτυρίες τους και από ένα τεστ στο οποίο υποβλήθηκαν. Ολοι τους γενικά δεν ήταν άτομα που είχαν ιδιαίτερο στρες στην καθημερινότητά τους.

Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν την ειδική εξέταση της Λειτουργικής Μαγνητικής Απεικόνισης Εγκεφάλου (fMRI), η οποία χρησιμοποιείται τόσο για έρευνες σχετικά με τις λειτουργίες του εγκεφάλου όσο και ως μέθοδος απεικόνισης για τους εγκεφάλους ασθενών ή ατόμων με ψυχικές διαταραχές.
Οι μαγνητικές τομογραφίες επιβεβαίωσαν τις αρχικές υποψίες των ειδικών: η προετοιμασία για την επίλυση μιας μαθηματικής άσκησης για κάποιους ανθρώπους είναι τόσο επώδυνη όσο και ο φυσικός πόνος, καθώς στην εξέταση φάνηκαν καθαρά ποια σημεία ενεργοποιούνται.

Μαθήτρια γυμνασίου

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου